"Resah"

RESAH
(Naura Hafiza Ainayyah)


Ada resah yang tak terdefinisikan
Tiap langkah kulihat kamu
Namun jauh,
aku tak mampu

Ada resah yang menggelora
Kupikir aku 'tlah lupa
Namun, satu waktu hadirmu
hancur sudah pertahananku

Bolehkah kutumpahkan
segala resah yang ingin kubakar?
Biarkan aku menguburnya
bersama bunga tanpa gelisah

Bolehkah kutumpahkan
kala hujan mengguyur kota?
Di belakang roda hitam
tangan mengerat genggaman kuat
seraya sungai di pelupuk menderas

Ada resah yang menuntut
menyadari hatinya tak lagi terpaut
Kala senja ia mematut
Tak pelak pagi pun mematut

Bolehkah aku resah?
Kala tiada yang kucinta

Bolehkah aku gelisah?
Kumohon, kembalilah




Ungaran, 16 Nov 2018, 9PM
untuk J.


Comments

Popular posts from this blog

Ibu Kita Kartini

Afgansyah Reza-Refrain (chord gitar dan lirik lagu) Ost.Refrain 2013

RAN - Dekat Dihati (chord gitar dari nada C)